Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Stowarzyszenie Czarnkowsko-TrzcianeckaLokalna Grupa Działania

Opis Projektu Współpracy

Artykuł

logotyp aktywni mieszkańcy

PROJEKT WSPÓŁPRACY - KULINARNO-OWOCOWA PROMOCJA REGIONU

 

CEL OGÓLNY PROJEKTU:

Celem operacji jest promocja owocowego dziedzictwa kulinarnego obszarów partnerskich LSR poprzez organizację działań edukacyjnych na rzecz sadowników, przedstawicieli LGD oraz przedstawicieli podmiotów gastronomicznych, wydanie publikacji oraz realizację kampanii promocyjnych.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:

  • podkreślenie tradycji sadowniczych regionu i wzmocnienie promocyjne tego atutu obszaru partnerskich LGD
  • promocja dziedzictwa kulturowego
  • wzrost zainteresowania lokalnych społeczności potrawami wykonanymi na bazie regionalnych owoców

 

ZAKRES PROJEKTU:

Zadanie 1Marketingowe wsparcie sadownictwa i gastronomii

  • Szkolenie dla sadowników i przedstawicieli branży gastronomicznej;
  • Indywidualne doradztwo w zakresie różnicowania źródeł dochodu;
  • Wyjazd studyjny WARKA - Szlak Jabłkowy w największym sadzie Europy;
  • Organizacja seminarium sadowniczego.

 

Zadanie 2 - Kulinarne wieczory tematyczne

W ramach tego zadania restauracje, które zgłoszą się do projektu, zorganizują spotkanie tematyczne dotyczące potraw przygotowanych na bazie owoców pochodzących od lokalnych dostawców.

 

Zadanie 3 - Publikacja - wydanie przewodnika kulinarnego

Potrawy, które zostaną wybrane podczas wieczorów kulinarnych będą umieszczone we wspólnie przygotowanej książce kucharskiej.

Książka będzie zawierać opis obszaru wszystkich partnerów projektu współpracy ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa kulinarnego i związku sadownictwa z regionem.

 

Zadanie 4 - Wsparcie promocyjne projektu

  • Opracowanie loga projektu i księgi wizualizacji, a także zakup gadżetów promocyjnych związanych
    z owocami, kulinariami i promocją sadownictwa. Dodatkowo zostaną wykonane tablice promujące projekt.
  • Wydanie albumu promującego walory sadownicze Czarnkowsko-Trzcianeckiej LGD.
  • Konkurs fotograficzny zorganizowany przez LGD Trakt Piastów.
  • Konferencja podsumowująca i promująca efekty projektu.

 

 

POZOSTAŁE INFORMACJE:

  • Okres realizacji: styczeń 2022 – grudzień 2022
  • Podmioty zaangażowane:

Koordynator - Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Krajna nad Notecią

Partner nr 2 – Stowarzyszenie Czarnkowsko-Trzcianecka Lokalna Grupa Działania

Partner nr 3 – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Trakt Piastów”

Grupa docelowa:

  • Przedstawiciele gospodarstw sadowniczych lub rolnicy plantatorzy uprawiający owoce miękkie,
  • Przedstawiciele branży gastronomicznej,
  • Przedstawiciele lokalnych grup działania.

 

Łączny budżet projektu: 317.762,67 zł

Budżet Czarnkowsko-Trzcianecka LGD: 126.303,08 zł

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.